tisdag 3 november 2009

Praktik ^^

Nu har jag varit på min praktik i två hela dagar! :D And i loooooov it! Det är så jävla sköna människor och så gött arbete. Som kanske inte alla vet, men som jag nu tänkte berätta är att jag numera är i skillingaryd på ted´s mackbutik ^^ haha. Tro det eller ej, men det ligger mycket skit bakom. Såsom att min bestämda praktikplats bestämde sig i måndags på lovet att han inte skulle ta emot mig. ^^ GUBBJÄVEL ;). Aja, så jag kom hem från Eksjö i tis morse, men inte förrän på torsdagen slog det mig, att jävlar jag har ingen praktik! Så jag vandrade till 9 ställen i fuciking hela Jkpg och letade efter en jävla praktikplats, men alla sa nej. Så det blev i i skillingaryd som jag hamnade ;D HAHA!

Dag 1 började klockan 8, fick jag börja med att skära sallad till salladsdisekn och sen göra några mackor och fylla på massa dricka, samt städa lite och lära känna personalen en del! mycket trevligt. Slutade kl 13 och fick ta buss/tåg hem ;D

Dag 2 började även idag klockan 8 som jag kommer göra varje dag! Idag har jag stekt 3 KG bacon, 2 KG falukorv och 30 ST ägg! XD haha, detta tog sammanlagt 3 TIMMAR och att städa spisen lite emellan samt att diska stekpannorna tre gånger om XD haha. Sen fick jag städa bänkar och käka kina mat med mammsen ! :D Efter lunchen städade jag 3 montrar ^^ Mycket underhållande. Sen snackade jag en massa goja med den härliga personalen! Det är litet där så det är bara två fast anställda och en som "prakiserar" och typ söker jobb där, så det blir liksom mycket gemenskap, mycket snack och mycket skratt!

Jag har även varit på min andra teori lektion idag, mycket givande måste jag säga XD haha. nooooot! Men men, nu ska jag och mamma åka till hennes kompis som har öppnat en ny väskbutik ^^ Det är niiiiice! Ska även försöka mig på att jobba lite på min uppgift om Palestina och Israel samt Afghanistan konflikten! Men det får vi ju se hur det går, kanske tar det en annan dag (A) vem vet^^

Bajbaj<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar