torsdag 10 september 2009

Skumma läkare ^^

Näringslära var det som erbjöds i lektionsväg idag och det blev att titta på supersize me. Ganska tråkigt men ändå något annat. Sen bar det av till dr där mina så kallade pricktest och lung kapacitet skulle utföras ^^ det var ganska läskigt och jag trodde jag skulle dö av att göra lung testena. XD Haha.

Det innebar två moment i lungtesterna det ena skulle jag andas först normal på och efter det dra in så mycket luft jag kunde och andas ut det långsamt och så länge jag kunde (minst 6 sekunder). Det gjordes tre gånger. Efter det var det ett annat test som gick ut på att man skulle andas tre vanliga andetag och sen dra in massa luft och sen blåsa ut det så snabbt jag kunde och även där hålla ut 6 sekunder. Man blev yr i huvudet vill jag lova xD haha. Men jag blåste 120% och det menas med att jag hade förväntats blåsa en viss "kraft" men jag lyckades till 120% alltså 20% mer än beräknat, det var de mycket nöjda med eftersom jag röker XD Haha. Men de sa ju också att de ville att jag skulle sluta. De berättade dock att det tar 20 år från det att man börjat röka konstant innan lungorna pajar helt. Jag fick iaf en helvetes massa mediciner och jag hade en konstig läkare XD.

Pricktesterna då, det gick ut på att man mätte på min högra underarm och prickade ut prickar med en bläckpenna var 3 cm och där varje prick var var det ett ämne som skulle droppas ut. (Jag har sammanlagt 12 st prickar på underarmen). Iaf sen när de lagt dropparna där så sticker de ett hål på skinnet och väntar i en kvart och sedan läser de av reaktionen. Det var bara 3 stycken saker av det jag testade som jag reagerade mot (alltså jag är allergisk mot) det var Gräs som var en 4+ vilket är max och sen 3+ på bjök och sen 1+ på hund ^^. Efter det snackade vi med läkaren om att jag har fått allergiska besvär när jag ätit annanas och då fick jag en remis till blod tagnings centralen xD så det fick jag också stå ut med! Så nu har jag 13 hål i höger arm xD HAHA, det såg rätt kul ut innan måste jag ju säga ! ^^ Här kommer en bild på ett pricktest om någon inte förstod min förklaring


Nu är mamma och hennes man hemma igen iaf och det är kul, jag fick ett par solbrillor, två kjolar och lite annat onämnbart ;D haha. Nu sitter jag ute och tar mig en cigg och väntar på att Mr A ska sluta jobba och komma hit och även på mammas mat ;D

Nu ska jag återgå till mina cigg ;D

Bajbaj<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar